Jdi na obsah Jdi na menu
 


Výtvarný obor

Úvodní slovo

Vážení rodiče, milé děti

Některé z vás se mi již podařilo kontaktovat přes email, někteří z vás čtou tyto informace prvně. Mojí snahou je zabavit děti, žáky. Udržet si s nimi kontakt. Tak trošku pro ně vymyslet zábavu. Většina dětí maluje sama od sebe. Jen pro zábavu. Nechci nutit děti plnit předepsané úkoly. Když nechtějí tak je nenuďte. Zkuste je motivovat, nabídnou. Můžou si vybrat i mezi skupinami. Můžou si najít sami na internetu nějaký zajímavý motiv, techniku, něco co je zaujme. Pošlete mi prosím pak výsledky. Každý týden vyhodnotím ty nejlepší a odměním drobností, která jim přijde poštou. 

Děkuji za spolupráci, každý obrázek mě velmi potěší. Obrázky pak uchovávejte, jak bude příležitost, obrázky vystavíme. 

Děkuji Hana Celnarová

PRAVIDLA DISTANČNÍHO STUDIA VO ZUŠ POHOŘELICE

 
1. Úkoly budu zadávat na webových stránkách nebo individuálně pro některé žáky, kteří absolvují nebo mají přípravu na SŠ
2. Úkoly si mohou děti libovolně vybírat z nabídky, kterou budu doplňovat. Můžete si vybírat i mezi skupinami a v různém pořadí. Prosím mějte strpení a buďte trpěliví. 
3. Velikost formátu papíru, na který budou děti pracovat je libovolný, většina úkolů bude zadána tak, aby mohly děti pracovat s tím, co běžně mají doma. Nemusíte kupovat speciální výtvarné potřeby, které měly ve třídě VO. 
4. Hotové práce vyfoťte (stačí na mobil) posílejte výhradně na emailovou adresu: hana.celnarova@zuspohorelice.cz
5. Posílejte obrázky v malé velikosti stačí 800 až 1MG, nejlépe ve formátu JPG
6. Posílejte e-maily s názvem žáka, tedy vašeho dítěte a názvem skupiny( den kdy chodí Vaše dítě do výtvarky), číslo úkolu.
Příklad: Tereza Nováková, PONDĚLÍ, ÚKOL 1
 
Ať se dětem práce daří.

Úkoly distančního studia výtvarného oboru:

OCENĚNÍ ŽÁCI ZA ZASLANÉ OBRÁZKY V TÝDNU OD 24. 3. DO 29. 3.:

1. Pavlínka a Michaela Slávikovi

2. Janíčková Lenka

3. Pešíková Dominika

4. Voláková Eva

Gratuluji oceněným.  Děkuji za moc krásné obrázky, které posíláte. Moc mě to těší, že pracujete, kreslíte a malujete. Těším se na další obrázky. Ty nejzajímavější opět ocením. Hana Celnarová

OCENĚNÍ ŽÁCI ZA ZASLANÉ OBRÁZKY V TÝDNU OD 30. 3. DO 5. 4.:

1. Kateřina Hochmanová

2. Klouparová Julie

3. Lucie Götzová

4. Himer Matěj

 

OCENĚNÍ ŽÁCI ZA ZASLANÉ OBRÁZKY V TÝDNU OD 6. 4. DO 13. 4.:

Eliška Koňáková

Dominika Pešková

Agátka Hubáčková

 

OCENĚNÍ ŽÁCI ZA KRASLICE:

Nováková Sára

Lucie Götzová

Eva Voláková

Lenka Janíčková

Hana Pálková

Hana Kavková

Klára Kratochvílová

Vojta Mandík

 

 

SKUPINA PONDĚLÍ:

1. Úkol - Nakresli libovolný obrázek, zadáno 24. 3.

Dobrý den milé děti :-)

Vašim prvním úkolem, aby jsme si vyzkoušeli, zda je tento způsob komunikace možný, namalujte libovolný obrázek. To, co Vás právě napadne. Nakreslete, co máte rádi - kytičky, auta, zvířátka.
 
Pracujte pečlivě, pracujte až do konce. Nejde o množství obrázků, ale o ty povedené obrázky.
Čím budeš malovat, kreslit je na Tobě.
 
Těším se na obrázky.
 
 
2. Úkol - Vytvoř raketu, vesmírnou loď, kterou poletíš kamkoliv budeš chtít, zadáno 24. 3.
Najdi doma vše, co se bude hodit: papíry, prázdné papírové krabičky, kelímky od jogurtu (umyté), brčka na pití, vše, co tě napadne. 
Sestav raketoplán. Můžeš si vyzkoušet i kreslení na různé povrchy a materiály. Nakresli třeba okýnka a v nich kosmonauty. Nebo nakresli různé detaily.
 
Když doma najdete s rodiči barvu ve spreji, můžeš ji použít a raketoplán celý nastříkat. Sám to nezkoušej. Když nebude barva ve spreji zkus tempery, lihové fixy.
 
Úkol můžeš doplnit i obrázkem s tématem Kam poletíš.
 
Ze všech zaslaných fotografií raketoplánů vyberu ty nejzdařilejší a určitě Tě nemine nějaká odměna.
Těším se na fotografie. Ať se dílo daří.
 
Paní učitelka Hana Celnarová
 

3. Úkol - Velikonoční kraslice, zadáno 24. 3.

VELIKONOCE

Letošní Velikonoce budou opravdu jiné, zvláštní a hodně netradiční. Přesto si zaslouží, aby jsme některé zvyky neopouštěli. Já jsem se těšila, jak budu s vámi zdobit kraslice.
Vyhlašuji soutěž o nejkrásnější a zároveň netradiční zdobení kraslic.
Přemýšlej o tom, čím by jsi kraslici ozdobil, aby byla opravdu netradiční.
Zkus vymyslet něco, co určitě nikoho jiného nenapadne. Použít můžeš cokoliv.
 
Vyfouknout vejce můžeš sám nebo popros někoho dospělého, až budete vařit.
 
Těším se na ty nejkrásnější a nejzajímavější kraslice.
Vítězové budou odměněni.
 
Zdraví paní učitelka Hana Celnarová
 

4. Úkol - Vesmírná planeta, zadáno 30. 3.

Budeš potřebovat: papír, nejlépe tvrdý, můžeš použít i karton od krabice, barvy - nejlépe tempery, můžeš použít i vodovky, štětce

Tento úkol je zaměřený na experimenty. Vzpomeň si, co už jsme všechno zkoušeli s barvami. Jak jsme obtiskovali jarové barevné bubliny, jak jsme sypali na vodové barvy sůl, jak jsme obtiskovaly, různé povrchy, houbičky, roztíraly barvy různým nářadím, stříkali barvy kartáčkem.

Vzpomeň si jak se pracuje s temperami, že můžeš udělat prvně pozadí a pak teprve vrstvit další barvy. Hlavně, když chceš namalovat hodně malé tvary nebo tvary, které mají kostrbaté okraje.

Jaký bude mít planeta, tvar, povrch, jestli bude svítit nebo se bude naopak ztráce v pozadí, zda bude mít prstenec, jestli poletí okolo nějaká raketa nebo vesmírná loď - je jen na tobě.

Těším se na obrázky Hana Celnarová

5. Úkol - Ilustrace k básničce, zadáno 30. 3.

Sedí Turek v šálku,

hledí na tu dálku,

hledí do Turecka,

má tam ženu a dvě děcka

Básnička, kterou jsme se naučila jako malá k zápisu do 1. třídy. Vzpomněla jsme si na ni. Nakreslete obrázek k této básničce.  Čím budete kreslit nebo malovat je na vás milé děti.

6. Úkol: Jídelníček kosmonautů, zadáno 8. 4.

Většina z vás mi poslala moc hezké rakety a obrázky různým planet a míst, kam by jste chtěli raketou letět. Napadl mě úkol, který souvisí s létáním vesmírem. Kosmonauti tráví v raketě velmi mnoho času. Také určitě víte, že je v raketě stav bez tíže. To znamená, že předměty se jen tak vznáší v vzduchu. Jak asi vypadá jejich jídlo? Myslíte, že mají pečené kuře? A co hranolky? Levitují ve vzduchu a kosmonautům létají rovnou do pusy? Nebo mají jídlo v tubách jako pastu na zuby?

Nakresli jídelníček pro kosmonauty. Můžeš i popsat jak to probíhá. Můžeš nakreslit jídlo z různých úhlů pohledu jako Egypťané. Vzpomeň si jak jsme si o tom povídali. Egypťané kreslí obličej z boku (z profilu) oko ze předu, ramena zepředu, ruce a nohy z boku. Stejným způsobem můžeš pracovat i ty. Sklenici s pitím nakresli z boku. Talíř s polívkou ze shora.

Těším se na jídelníček.

7. Já kosmonaut, zadáno 8. 4.

Nakresli sám sebe jako kosmonauta. Posaď se před zrcadlo nebo můžeš použít i menší zrcátko, které opřeš na stůl před sebou. Nezapomeň na kosmonautskou přilbu. Nějak budeš potřebovat dýchat. Takže bude potřeba přívod vzduchu. A spousta dalších technických zařízení.

Těším se na celou posádku kosmonautů.

Hana Celnarová

 

8. Úkol - JARO 

Jaro už je v plném proudu. Vše začíná kvést, stromy se zelenají, ptáčci zpívají, broučci a včeličky mají na pilno. Vyjádři tuto krásnou náladu, to co se děje venku, v zahrádce nebo v květináči. Můžeš použít jakoukoliv výtvarnou techniku - tedy můžeš kreslit, můžeš malovat, můžeš lepit koláž, můžeš i tvořit do prostoru. je to jen na Tobě. 

Práce může být i takový malý experiment. Když použiješ barvy nebo vodové barvy a budeš zapíjet barevné skvrny do sebe. Můžeš pak dokreslit a domalovat, co Ti budou skvrny připomínat. Můžeš použít i třeba sůl - obyčejnou kuchyňskou sůl. Když ji nasypeš na namalovaný papír, sůl udělá zajímavé skvrny. Musíš mít ale barvy opravdu hodně vodové, hodně vody aby skoro plaval celý papír. Pak se úkol jistě povede. Než budeš do papíru tvořit dál, nech ho na sluníčku dobře uschnout.

Můžeš pracovat i úplně jinak - tiskat, lepit, stříhat - je to jen na tvojí fantazii.

Těším se na obrázky

Hana Celnarová

9. Úkol - STROM

Zdravím všechny. Zase utekl týden nebo dva a máme tu další úkoly. Venku všechno kvete a hlavně stromy. Podívej se jak kvetou jabloně, meruňky, třešně. Tvým dalším úkolem je namalovat nebo nakreslit strom. Pozorně se dívej než začneš pracovat. Aby se ti strom povedl, musíš kreslit tak jak roste. To znamená od kořenů nahoru k té nejmenší větvičce. Když se dobře podíváš, tak zjistíš že každý kmen stromu není úplné rovný a přímý. Většina ovocných stromů má křivolaké kmeny. Zkus to také vyjádřit. V případě, že budeš pracovat barvami - udělej prvně pozadí, pak teprve jednotlivé větve a květy a listy. Na kmen stromů si můžeš vyrobit tzv. frotáž. Určitě to znáš když takto překresluješ třeba mince. Až půjdeš ven, vezmi si s sebou obyčejný papír, tužku, měkkou pastelku nebo voskovku. Přiložíš papír na zajímavou strukturu kůry stromů a plochou voskovky lehce čáráš, tak dlouho čáru vedle čáry až se ti na papíře objeví struktura kůry. Můžeš si těchto frotáží udělat víc a pak s nimi dále tvořit. 

Těším se na obrázky.

Hanka Celnarová

10. Úkol - Mláďátka

Venku všechno kvete a zelená se. Také se rodí mláďátka. Třeba ve tvém okolí někde na hnízdě sedí ptáček na vajíčkách a brzy se vyklube nějaké ptáčátko. Hanka Kavková nakreslila krásný obrázek s hnízdečkem plným malých ptáčátek. Zkus to také. Můžeš si ptáčky i pojmenovat. Můžeš napsat k obrázku i komentář, co zrovna ptáčci dělají. 

11. Úkol - moje rodina 

Nakresli portrét maminky, tatínka, sestřičky nebo bratříčka - jestli máš sourozence. Nakresli babičku a dědečka. Můžeš si vybrat nebo nakresli všechny - určitě to bude paráda až dáš potom všechny portréty vedle sebe.

Neboj se velkého formátu. Portrét je nakreslená pouze hlava, většinou zepředu. Snaž se vystihnout jak maminka nebo osoba, kterou kreslíš vypadá. Někdo má kulatý obličej, někdo má špičatou bradu. Nakresli prvně tvar hlavy, pak teprve detaily. Nezapomeň že hlava není jen obličej, ale patří i mozek. To znamená, že si musíš dát pozor kam umístíš oči a další detaily obličeje. Dávej pozor, aby jsi je nenakreslil příliš vysoko. Všímej si detailů. někdo má velké oči, někdo jiný zase nosí brýle. A co uši? Vidíš je? Tak na ty také nezapomeň. 

Těším se na obrázky.

Hana Celnarová

 

 

 

SKUPINA ÚTERÝ: 

1. Úkol - Záznam hudby, zadáno 30. 3.

Určitě posloucháte v tomto čase svoji oblíbenou hudbu. Výtvarně vyjádřete, co posloucháte. Vzpomeňte si na psychologii barev, na účinek kresby a podobně. Černá barva- smutek, drama, žlutá barva -chuť k jídlu, slunečný den, červená - horko, krev, modrá - barva naděje. Podobný účinek má i linie, čára. Klidná linka v mírném zakřivení určitě vyvolá u diváka jiný dojem než sekaná, chlupatá čára s dramatickým zakřivením a ostrými hranami.

Technika, pomůcky jsou na vás. Můžeš tedy kreslit, malovat, vytvořit koláž, fotografovat, kombinovat různé techniky

2. Úkol - Záznam nálady, zadáno 30. 3.

Můžeš využít tohoto úkolu jako takový výtvarný deníček. Každý den výtvarně zpracuj, co tě potkalo. Nad čím jsi přemýšlel, co tě zaujalo. Jakou jsi měl náladu. To vše můžeš zpracovat abstraktní nebo konkrétní malbou, kresbou nebo koláží. Technika a prostředky jsou libovolné. Do koláže můžeš lepit i drobné předměty, které budou vyjadřovat tvoji náladu - barevné papírky, účtenky, párátka, květy, lístky květin a pod.

3. Úkol - Návrh na design sluchátek

Každý z vás má určitě sluchátka. Malá, velká, barevná, bezdrátová,.... Navrhni sluchátka pro sebe nebo kamarádku, kamaráda. Přemýšlej o tom jak se budou nosit. Jaký můžou mít tvar ( dortík, květinka, obličej, oko,...) Můžou se ukládat do speciální krabičky. I tu můžeš navrhnout. Můžeš také vytvořit model těchto sluchátek, třeba z papíru, ušít z látky, z plastů,.... Nápadu máš jistě dost. Tak s chutí do toho půl je hotovo.

4. Úkol: Návrh na svoji roušku, zadáno 8. 4.

K tomuto zadání úkolu mně inspirovalo vícero situací. Jednak se vůbec nepoznáváme. Také už se vám to stalo? Rádio Impuls vyhlásilo soutěž: Namaluj si svůj úsměv. V květnu by jsme se měli vrátit do školy. Jak vás rozeznají učitelé. Jak vyjádřit svůj postoj, svoji náladu a pod. Tak to zkuste taky. Nakreslete návrh na roušku. Co by tam mělo být? Jméno, Obrázek nálada?

Těším se na návrhy.

Hana Celnarová

5. Úkol: Protiklady

Protiklady - dobro a zlo, černá a bílá, malé a velké, bílé a černé. Nakresli nebo namaluj jakýkoliv protiklad, který tě napadne. Tvým úkolem je vystihnout protiklady tak, abych poznala o jaké protiklady se jedná.  Můžeš kreslit, malovat nebo použít jakoukoliv jinou techniku. Klidně můžete fotit, natáčet videa. Cokoliv.

Těším se na Vaše práce

Hana |Celnarová

 

SKUPINA STŘEDA:

1. Úkol - Nakresli libovolný obrázek, zadáno 24. 3.

Dobrý den milé děti :-)

Vašim prvním úkolem, aby jsme si vyzkoušeli, zda je tento způsob komunikace možný, namalujte libovolný obrázek. To, co Vás právě napadne. Nakreslete, co máte rádi - kytičky, auta, zvířátka.
 
Pracujte pečlivě, pracujte až do konce. Nejde o množství obrázků, ale o ty povedené obrázky.
Čím budeš malovat, kreslit je na Tobě.
 
Těším se na obrázky.
 
2. Úkol - Vytvoř raketu, vesmírnou loď, kterou poletíš kamkoliv budeš chtít, zadáno 24. 3.
Najdi doma vše, co se bude hodit: papíry, prázdné papírové krabičky, kelímky od jogurtu (umyté), brčka na pití, vše, co tě napadne. 
Sestav raketoplán. Můžeš si vyzkoušet i kreslení na různé povrchy a materiály. Nakresli třeba okýnka a v nich kosmonauty. Nebo nakresli různé detaily.
 
Když doma najdete s rodiči barvu ve spreji, můžeš ji použít a raketoplán celý nastříkat. Sám to nezkoušej. Když nebude barva ve spreji zkus tempery, lihové fixy.
 
Úkol můžeš doplnit i obrázkem s tématem Kam poletíš.
 
Ze všech zaslaných fotografií raketoplánů vyberu ty nejzdařilejší a určitě Tě nemine nějaká odměna.
Těším se na fotografie. Ať se dílo daří.
 
Paní učitelka Hana Celnarová
 
3. Úkol - Velikonoční kraslice, zadáno 24. 3.
 
VELIKONOCE
Letošní Velikonoce budou opravdu jiné, zvláštní a hodně netradiční. Přesto si zaslouží, aby jsme některé zvyky neopouštěli. Já jsem se těšila, jak budu s vámi zdobit kraslice.
Vyhlašuji soutěž o nejkrásnější a zároveň netradiční zdobení kraslic. Přemýšlej o tom, čím by jsi kraslici ozdobil, aby byla opravdu netradiční.
Zkus vymyslet něco, co určitě nikoho jiného nenapadne. Použít můžeš cokoliv.
 
Vyfouknout vejce můžeš sám nebo popros někoho dospělého, až budete vařit.
 
Těším se na ty nejkrásnější a nejzajímavější kraslice.
Vítězové budou odměněni.
 
Zdraví paní učitelka Hana Celnarová
 
4. Úkol - Zelenáááááá
Zelená je barva jara......
Připrav si: pastelky, voskovky, fixy, tempery, vodovky, vše čím se dá kreslit a malovat v zelené barvě. Možná Tě napadne že se dá použít i něco úplně jiného než máš mezi pastelkami a barvami
Všimni si, že každá zelená je úplně jiná. Tak jako je mnoho odstínů zelené okolo nás. Zelená tráva má svůj odstín. Pistáciová zmrzlina je také zelená. "Mňam hned bych si jednu dala" Listnaté stromy jsou jinak zelené, než jehličnaté. Jinak vypadá zelený strom na jaře když lístky teprve pučí a jinak na konci léta. 
Stejně tak tvoje pastelky a barvy mají jiné zelené odstíny. Na papír si udělej takový barevný vzorník. Můžeš papír i předem rozdělit do různých políček a vybarvit. Můžeš všechny odstíny zelené poskládat od nejsvětlejšího po nejtmavší. Můžeš postupovat od pastelek až po barvy. Vytvoříš tak vzorkovnici zelených barev. 
Můžeš napsat, co Ti vzorkovnice připomíná. Můžeš vymyslet i názvy jednotlivých odstínů. Například: brčálová, kafebrondzdozelena, žabincová, polní, rákosníčková,....
 
Na záplavu zelených obrázků se už moc těším.
Hana Celnarová

5. Úkol - JARO 

Jaro už je v plném proudu. Vše začíná kvést, stromy se zelenají, ptáčci zpívají, broučci a včeličky mají na pilno. Vyjádři tuto krásnou náladu, to co se děje venku, v zahrádce nebo v květináči. Můžeš použít jakoukoliv výtvarnou techniku - tedy můžeš kreslit, můžeš malovat, můžeš lepit koláž, můžeš i tvořit do prostoru. je to jen na Tobě. 

Práce může být i takový malý experiment. Když použiješ barvy nebo vodové barvy a budeš zapíjet barevné skvrny do sebe. Můžeš pak dokreslit a domalovat, co Ti budou skvrny připomínat. Můžeš použít i třeba sůl - obyčejnou kuchyňskou sůl. Když ji nasypeš na namalovaný papír, sůl udělá zajímavé skvrny. Musíš mít ale barvy opravdu hodně vodové, hodně vody aby skoro plaval celý papír. Pak se úkol jistě povede. Než budeš do papíru tvořit dál, nech ho na sluníčku dobře uschnout.

Můžeš pracovat i úplně jinak - tiskat, lepit, stříhat - je to jen na tvojí fantazii.

Těším se na obrázky

Hana Celnarová

6. Stébla trávy 

Tento úkol navazuje na předchozí práci. Když si sedneš venku do trávy a budeš se pozorně dívat kolem sebe. Všimneš si jak je tráva zajímavá. Má stébla a každé je jiné jako otisky prstů, rostou do všech stran a každé stéblo je jiné. Některá tráva je nízká jiná zase vysoká a ve větru se vlní. Ráno můžeš v trávě vidět i kapky rosy. Můžeš použít pastelky, fixy - to s čím rád pracuješ. Kresli stébla, tak jak rostou ze země směrem nahoru. Některá tráva vyrůstá lísteček z lístečku, jiná má tzv. kolínka, jiná zase květy a podobně. Použij různé odstíny zelené, můžeš zapojit i ostatní bary jako je modrá žlutá a podobně.

Těším sena obrázky.

Hana Celnarová

 

7. Úkol - Moje rodina 

Nakresli portrét maminky, tatínka, sestřičky nebo bratříčka - jestli máš sourozence. Nakresli babičku a dědečka. Můžeš si vybrat nebo nakresli všechny - určitě to bude paráda až dáš potom všechny portréty vedle sebe.

Neboj se velkého formátu. Portrét je nakreslená pouze hlava, většinou zepředu. Snaž se vystihnout jak maminka nebo osoba, kterou kreslíš vypadá. Někdo má kulatý obličej, někdo má špičatou bradu. Nakresli prvně tvar hlavy, pak teprve detaily. Nezapomeň že hlava není jen obličej, ale patří i mozek. To znamená, že si musíš dát pozor kam umístíš oči a další detaily obličeje. Dávej pozor, aby jsi je nenakreslil příliš vysoko. Všímej si detailů. někdo má velké oči, někdo jiný zase nosí brýle. A co uši? Vidíš je? Tak na ty také nezapomeň. 

Těším se na obrázky.

Hana Celnarová

 

 

 

 

Výtvarný obor
                                                                                                                          
Cílem výuky ve výtvarném oboru je rozvíjet a podpořit u žáka tvořivost, invenci, vlastní aktivitu a hlavně podpořit prožívání radosti z vlastní činnosti. Učíme žáka tvořivě nahlížet na svět, který nás obklopuje a také na širokou oblast výtvarné kultury.
Proto je výuka obsahově postavena na tvůrčích činnostech, výtvarné tvorbě, vnímání a interpretaci díla. Nabízíme ale i relaxaci a uvolnění.
Výuka ve výtvarném oboru vede žáka k racionálnímu vnímání světa, ale i k vnímání citovému a estetickému. Přesahuje do ostatních vzdělávacích předmětů a oblastí života. Výtvarný obor seznamuje žáka s celou škálou klasických i netradičních výtvarných technik.
Práce je volena tak, aby se žák v průběhu studia seznámil se všemi oblastmi výtvarného vyjadřování, pracoval samostatně i ve skupinách.
Během výuky jsou ovlivňovány volní vlastnosti žáka, tříben vkus, schopnost posoudit práci vlastní i druhých v rámci skupiny. Žák je veden k sebereflexi a sebehodnocení.
Cílem je vychovat z žáka osobnost esteticky citlivou a vést ho ke kultivovanému životnímu postoji.
 
Žáci jsou rozděleni do učebních skupin zpravidla dle ročníků a místa výuky. Výuka probíhá na třech místech a tak může docházet ke sloučení jednotlivých ročníků i stupňů ve vyučovací skupině. Vyučovací skupinu navštěvuje maximálně 12 žáků.
Ve vyučovaném předmětu výtvarná tvorba se prolíná jak plošná, tak prostorová tvorba dle zvoleného tématu a techniky.
 

Rubriky

Textilní tvorba

Příspěvků: 0

Příspěvky

Co se nám dnes povedlo

 
8. 4. 2015 | Rubrika: Výtvarný obor
 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< květen >>
<< 2020 >>
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31